Friday, March 09, 2012

Hárommagos / Savoury biscuit with seeds

savoury-biscuits-with-seeds
Omlós, sós keksz szezám-, len- és napraforómaggal

Szegedi volt kollégától származik a recept. Egészségtudatosságom (health consciousness) még csak akkoriban 'ébredezett', de már az első harapás után tudtam, hogy ez nekem való falat! Azóta többeket 'megbűvöltem' már ezzel a finom, omlós, sós süteménnyel.

Hozzávalók (2 nagy tepsinyihez):
250 g rétesliszt
1 tk. só
1 tk. sütőpor
egy-két csipet szódabikarbóna
125 g vaj
50 ml olaj (szőlőmag)
100 ml natúr joghurt (Greek style)
50 g lenmag
50 g napraforgómag
50 g szezámmag (enyhén pirított)


sesame-sunflower-linseed-mix
A magokat előbb kimértem, majd összekevertem (1 csészényi, 250 ml lett a három összeöntve). Én most enyhén pirított szezámmagot használtam, de a recept eredetije (lásd lent) natúr magokat ír.

retesliszt-vaj-morzsa
A lisztet sóztam, hozzáadtam a sütőport és a csipet szódabikarbónát, átkevertem, majd a kockázott vajat (az eredeti recept margarint ír) is beledolgoztam. Nedves, morzsás állagot kaptam.

cookie-dought-with-seeds
Hozzáadtam a krémes (Greek style) natúr jughurtot (az eredeti recept tejfölt ír) és az olajat (szőlőmagolajat használtam). Amikor a tészta összeállt, beledolgoztam a magkeveréket is. Letakartam és egy órára hűtőszekrénybe tettem.

cutout-cookie-dough
A lehűlt tésztát enyhén lisztes felületen kinyújtottam, majd 5,5 cm Ø kerek formával kiszaggattam.

round-salty-biscuit-with-seeds
A korongokat sütőpapírral borított tepsire raktam, 190 °C-ra előmelegített sütőbe toltam, és aranybarnára sütöttem. Egészségünkre!

harommagos-savoury-biscuits

Az eredeti, Attila-féle recept:

Hozzávalók:
0,5 kg rétesliszt
3 kk. só
1 sütőpor
1 kocka Ráma
1 dl olaj
2 dl tejföl
10 dkg szezámmag
10 dkg lenmag
10 dkg napraforgómag


A réteszlisztet a sóval és a sütőporral jól elkeverjük. Beledolgozzuk a margarint, hozzáadjuk az olajat és a tejfölt. Végül a magvakat is a masszába vegyítjük. 1 órán át hűtőszekrényben pihentetjük. A tésztát ujjnyi vastagságúra nyújtjuk, és kerek formával kiszaggatjuk. Előmelegített sütőben világosbarnára sütjük.

6 comments:

Vicuska said...

Szerintem sokkal finomabb, intenzívebb az íze, ha kicsit átpirítod a magokat. Én még meg sem kóstoltam, de tudom, hogy ízleni fog!!! :)

trollanyu said...

Jó sok finom magocska, nagyon csípem őket:)

wannabe chef said...

Na, ezt ki kell próbálni!

Gerdi said...

Én még bele sem haraptam, de máris tudom, hogy nekem is való falat:-)

teller-cake said...

Ez milyen guszta, muszáj lesz kipróbálnom! :-)

Anazar said...

Vicuska, a magok sütés közben pirulnak ám, ezért ha előre megpirítod őket túl domináns lesz az ízük. A(z enyhén!) pirított szezámmag most csak azért került bele, mert ez volt itthon és el akartam használni ;-)

Trollanyu, remek trió!!

Wannabe Chef, nem bánod meg, de vigyázz, nehéz leállni vele ;-))))

Gerdi, finom falat a javából!!

Teller-cake, hárommagosra fel! Kíváncsian várom a hatást ;-)